دستگاه فول کات دستمال کاغذی

امروزه با افزایش میزان تقاضای خرید محصولات بهداشتی ازجمله دستمال کاغذی و خط تولید دستمال کاغذی این کالاها همواره در حال افزایش است. اما برای تولید محصولاتی باکیفیت بالا، لازم است که از تجهیزات و دستگاه‌های باکیفیت و پیشرفته نیز استفاده شود. دستگاه فول کات دستمال کاغذی یکی از  تجهیزات مورد استفاده در فرآیند تولید انواع دستمال کاغذی است که مطابق با فناوری‌های جدید ساخته شده و بازدهی مطلوبی در خط تولید ارائه می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با سازوکار این دستگاه، در ادامه مطلب با شویاسازان همراه باشید.

آشنایی با دستگاه فول کات دستمال کاغذی

دستمال کاغذی یکی از مهم‌ترین کالاهای روزمره است که ارتباط مستقیمی با بهداشت و سلامت ما دارد. به همین منظور لازم است که کیفیت‌های بالایی ارائه کند و مطابق با فناوری‌های پیشرفته ساخته شده باشد. دستگاه فول کات دستمال کاغذی یکی از تجهیزات ضروری خط تولید دستمال دلسی (توالت) است که نقش مؤثری در افزایش سرعت کار و بازدهی تولیدات دارد. درواقع این دستگاه‌ها فرآیند برش ورق‌های دستمال کاغذی را انجام می‌دهند که در ادامه بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

ویژگی دستگاه‌ فول کات دستمال کاغذی

دستگاه‌های فول کات دستمال کاغذی ویژگی‌های مختلفی را بر اساس نوع سیستم، تعداد لاین، قدرت موتور، کیفیت تجهیزات و قطعات، برند سازنده و… ارائه می کنند. نمونه‌های مختلف دستگاه فول کات دستمال کاغذی دارای قطعات و بخش‌های مختلفی ازجمله: تیغه، سیستم‌های هشدار، غلتک، سیستم تصفیه هوا و تخلیه ضایعات و… هستند و تمام این ساختارها در کنار هم دستگاهی با عملکرد و کارایی مطلوب را برای صنعت تولید دستمال کاغذی، ارائه می‌کنند. درواقع نمونه‌های باکیفیت و پیشرفته دستگاه فول کات، از سیستم بهینه‌سازی ویژه‌ای برخوردارند که ضایعات ایجادشده در اثر برش را جذب و از سیستم دفع می‌کند. این سازوکار جلوگیری از کند شدن تیغه‌ها، افزایش دقت دستگاه و مهم‌تر از این‌ها، در بهینه‌سازی و جلوگیری از آلودگی محیط، نقش بسزایی دارد.

ویژگی دستگاه فول کات دستمال کاغذی

اینکه دستگاه برش دستمال کاغذی تا چه میزان بازدهی داشته باشد و چه سطوح کیفیتی ارائه کند، تا حدود زیادی به شرایط نگهداری آن نیز بستگی دارد. به‌عنوان‌ مثال برای عملکرد ایمن و افزایش عمر مفید دستگاه لازم است که این تجهیزات را به‌طور منظم بررسی و تعمیر کنید. همچنین شرایط نگهداری ویژه از لوازم جانبی دستگاه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. درواقع غلتک‌های آسیابی این سیستم باید در بازه‌های زمانی منظم تعویض شوند و از ابزار مناسب برای بررسی کیفیت و عملکرد مطلوب دستگاه استفاده شود.

مطالعه بیشتر: دستگاه لیبل زن

لازم به ذکر است که تمام این سازوکار و بررسی‌ها باید توسط افراد متخصص و ماهر در این زمینه صورت بگیرد و از مواد و تجهیزات باکیفیتی برای نگهداری و تعمیر دستگاه استفاده شود تا مشکلات فنی جدیدتر و سخت‌تری در سیستم آن‌ها ایجاد نشود.

ساز و کار دستگاه تولید دستمال کاغذی

درواقع دستگاه فول کات دستمال کاغذی وظیفه دارد که ورقه‌های بزرگ دستمال کاغذی را به اندازه‌های مطلوب برش داده و برای فرآیند بسته‌بندی آماده کند. این دستگاه‌ها با توجه به تعداد لاین و قدرت موتور خود، در هر ساعت می‌توانند حدود 3 هزار جعبه دستمال کاغذی تولید کنند. برای آشنایی بهتر با عملکرد این دستگاه‌ها، خوب است که مراحل فعالیت آن را در ادامه بخوانید:

  • رول‌های دستمال کاغذی درون دستگاه قرار گرفته و تحت فشار سیستم قرار می‌گیرند و توسط گیره‌های مخصوص، در جایگاه خود ثابت می‌شوند.
  • این ورقه‌ها به بخش بعدی دستگاه منتقل شده و در معرض تیغه‌های برش قرار می‌گیرند.
  • دستگاه فول کات دستمال کاغذی از سیستم تشخیص فوتوالکتریک و دستگاه برش مارپیچی با قطر بزرگ برخوردار است و می‌تواند ورقه‌ها را به‌طور خودکار تنظیم کرده و با دقت بالایی برش دهد.

انواع سیستم فول کات دستمال کاغذی

دستگاه‌های فول کات دستمال کاغذی از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند؛ این دستگاه‌ها دارای سیستم پنوماتیک هوشمند برای ارائه تجهیزات مرتبط با فشار هوا، سیستم هشدار برای عملکرد بهینه سیستم، قابلیت اتصال به سیستم‌های هوشمند و… هستند و با نیاز صنایع مختلف تولید دستمال کاغذی، منطبق می‌شوند. دستگاه‌های فول کات دستمال کاغذی با توجه به سازوکار و قطعاتی که دارند، به نمونه‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شوند. یکی از تقسیم‌بندی‌های رایج این دستگاه‌ها، تقسیم‌بندی بر اساس لاین فعالیت است که در ادامه به بیان برخی نمونه‌های آن خواهیم پرداخت:

  • دستگاه فول کات دستمال کاغذی 3 لاین

این دستگاه انتخاب مناسبی برای خط تولیدهای نسبتاً جزئی‌تر است و سازوکار مناسب و  پیشرفته‌ای را برای افزایش بازدهی محصولات ارائه می‌کند.

  • دستگاه فول کات دستمال کاغذی 4 لاین

این دستگاه می‌تواند مزایای زیادی را به واحدهای تولیداتی ارائه کند و دارای بازدهی بالایی است.

  • دستگاه فول کات دستمال کاغذی 6 لاین

این دستگاه از سیستم پیشرفته‌تری نسبت به سایر نمونه‌ها برخوردار است و قابلیت دسترسی به کامپیوتر را به کاربران ارائه می‌کند.

مطالعه بیشتر: دستگاه پر کن مایعات

نکات استفاده از دستگاه فول کات دستمال کاغذی

کار با دستگاه فول کات دستمال کاغذی نیز مانند هر سیستم دیگری به تخصص و رعایت برخی نکات بستگی دارد. برای استفاده صحیح و افزایش کارایی این دستگاه‌ها، لازم است که نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • افراد پیش از فعالیت دستگاه فول کات، باید کاملاً با سازوکار این دستگاه آشنایی داشته باشند.
  • کارکنان حتماً باید در شرایط بهینه و در فاصله و حالت مناسبی از دستگاه فول کات استفاده کنند.
  • تجهیزات ایمنی مناسبی در اختیار کارکنان لاین تولید دستمال کاغذی قرار دهید.
  • جریان برق دستگاه به‌دقت بررسی شود.
  • بررسی و تنظیمات دستگاه توسط افراد متخصص و به‌طور دقیق انجام شود.

بهترین دستگاه فول کات دستمال کاغذی

اینکه کدام دستگاه، بهترین سیستم فول کات دستمال کاغذی است، به عوامل مختلفی مانند: تیراژ کار و نیاز خط تولید و… بستگی دارد؛ بنابراین نمی‌توان به‌طور دقیق بهترین نمونه را مشخص نمود.

نکاتی که در ادامه مطلب بیان شده است، نمونه‌ای از خصوصیات بهترین دستگاه‌های فول کات دستمال کاغذی است و می‌تواند فرآیند انتخاب را برای شما تسهیل کند:

  • دستگاه فول کات باید درایورهای پیشرفته تنظیم سرعت را پشتیبانی کند و کنترل‌های لازم را از طریق مانیتورینگ‌های تنظیم، ارائه دهد.
  • وجود سیستم عملکرد ترمز پنوماتیک در سیستم فول کات دستمال کاغذی، می‌تواند تأثیر مفیدی بر افزایش دوام و عمر موتور دستگاه داشته باشد و کیفیت ترمز آن را افزایش دهد.
  • دستگاه فول کات دستمال کاغذی باید از سیستم‌های تشخیص فوتوالکتریک پیشرفته برخوردار باشد تا بتواند فرآیند برش را به‌طور اتوماتیک به انجام برساند.
  • بهترین نمونه‌های دستگاه فول کات، برای تیز کردن تیغه‌های خود از سیستم‌های خودکار استفاده می‌کنند و این سازوکار دقت برش را افزایش خواهد داد.
  • دستگاه فول کات دستمال کاغذی باید از سرعت بالایی برخوردار باشد و بتواند تیراژ تولید بالایی را به خط تولید ارائه دهد.
  • قیمت دستگاه فول کات از دیگر عوامل مؤثر در تعیین تناسب دستگاه با نیاز صنعت است؛ درواقع لازم است نمونه‌هایی را انتخاب کنید که ضمن ارائه کیفیت مطلوب و امکانات ویژه، از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشد.
  • موتور و تعداد لاین دستگاه فول کات باید متناسب با میزان تولیدات روزانه شما انتخاب شود.
  • دستگاه باید دارای گارانتی معتبر و قابل پیگیری و تأییدیه‌های تخصصی باشد.

 

در این مطلب با سازوکار و نحوه عملکرد نمونه‌های مختلف دستگاه فول کات دستمال کاغذی آشنا شدید. ما این مطالب را بر اساس تجربیات خود در خط تولید دستمال کاغذی بیان کردیم؛ لازم به ذکر است که پیشرفته‌ترین تجهیزات و دستگاه‌های برش و تولید دستمال کاغذی، در این لاین به کار می‌روند و درنهایت محصولاتی با سطوح کیفیت بالا، به متقاضیان ارائه می‌کنند.

متشکریم که تا انتهای مطلب با شویاسازان همراه بودید. اگر سؤالی مورد انواع خط تولید صنعتی و خانگی همچون خط تولید کیسه زباله دارید، ما آماده پاسخ‌گویی در قسمت نظرات، یا از طریق راه‌های ارتباطی، هستیم.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *