خط تولید دستمال توالت
خط تولید دستمال توالت

نمونه خط تولید دستمال توالت

    مشاوره در زمینه تولید

    برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما  تماس بگیرید.

    حداقل میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی خط تولید 120 میلیون تومان است.

    درآمد خط تولید دستمال توالت

     

    برای راه‌اندازی یک کسب و کار پرسود در قدم اول باید به دنبال تولید کالایی باشید که در جامعه پرمصرف باشد تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان به سود خوبی دست پیدا کنید. دستمال دلسی( توالت)  یکی از اقلام پرمصرف و پرتقاضا در جامعه به شمار می‌رود که همین تولید آن را بسیار سودآور می‌کند. با تولید دستمال توالت باکیفیت می‌توانید در این بازار رقابتی از رقبای خود پیشی بگیرید و با عرضه محصول خود با قیمت خوب، درآمد خوبی بدست بیاورید. البته تبلیغات و بازاریابی هم در میزان سودآوری شما تاثیرگذار خواهد بود.

     

     فضای مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید دستمال توالت

     

    خبر خوب برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برای خط تولید دستمال دلسی(توالت) این است که در شروع کار نیاز به فضای بزرگی ندارید. از آنجاکه دستگاه تولید دستمال توالت از چندین دستگاه تشکیل شده، شما می‌توانید در یک فضای کوچک با متراژ ده متر، کار خود را آغاز کنید. البته برای سودآوری بیشتر مطمئنا نیاز به خرید تجهیزات و مواد اولیه بیشتر و در نتیجه فضای بزرگتر خواهید داشت. اگر می‌خواهید در ابتدا، کار خود را با قدرت شروع کنید باید به دنبال فضای بزرگ با متراژ ۲۰۰ متر باشید تا بتوانید با تولید بیشتر، درآمد بالاتری کسب کنید. در صورتی که برای شروع کار نیاز به مشاوره داشتید میتوانید با کارشناسان شویاسازان تماس حاصل فرمایید. شویاسازان با سابقه راه‌اندازی بیش از هزار خط تولید در سراسر کشور می‌تواند شما را برای داشتن یک کسب و کار موفق کمک کند.

     

    خمیر کاغذ (الیاف) و آب قابل بازیافت، همراه با مواد شیمیایی مانند سولفورات به تخریب کاغذ و نشاسته کمک می کند که در هنگام مرطوب بودن برای ساخت کاغذ توالت سفید، آن را سخت و بادوام می کند. از چوب نرم و درختان چوب سخت برای ساخت کاغذ توالت با الیاف بکر استفاده می شود. رول کاغذ از نخ های بلند تشکیل شده است که به آن استحکام می بخشد. درختان چوب سخت با رشته های کوتاه تر، مانند افرا و بلوط، کاغذ نرم تولید می کنند. درختان توسط آب و مواد شیمیایی به فیبر قابل استفاده تجزیه می شوند. برای دادن رنگ سفید خالص به دستمال توالت، شرکت ها از کلر استفاده می کنند . مراحل ساخت شامل آماده سازی، ساختارشکنی، هضم، تمیز کردن، پرس قبل از تولید، تولید، نورد برای شکل گیری رول و در نهایت برش می باشد. روش های متعددی برای استفاده از دستمال توالت به دلیل در دسترس بودن آن در خانه ها وجود دارد.

     

    تاریخچه خط تولید دستمال توالت دلسی  به دوران تانگ و سلسله مینگ برمی گردد. علیرغم این واقعیت که کاغذ برای مدت طولانی در چین برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گرفته است، اولین استفاده از دستمال توالت به هزاران سال قبل باز می گردد. در زمان های اولیه، ژجیانگ میلیون ها ورق کاغذ توالت در سال تولید می کرد. سلسله مینگ از سال 1393 هر سال 720000 ورق کاغذ توالت تولید می کرد. در همان سال 15000 ورق کاغذ توالت معطر با پشت ورق پارچه نرم مخصوص تولید شد.

     

    هنگامی که کاغذ اسکات، یکی از شرکت های کاغذ، در سال 1890 شروع به تولید کاغذ توالت روی رول کرد، محبوبیت پیدا کرد. از آنجایی که دستمال توالت سنگین‌تر، تله‌ای را که مانع خروج گازهای فاضلاب از توالت می‌شود، مسدود کرده است، استفاده گسترده از توالت فلاش در حمام استفاده از آن را افزایش داد. اگرچه اولین دستمال توالت به عنوان یک محصول قابل شستشو تبلیغ شد، اما رسوب دستمال توالت باعث تولید مواد زائد (fatbergs) شد. تا سال های گذشته، برخی از شرکت‌ها کمپین‌های آگاهی عمومی را آغاز کردند که به ساکنان دستور می‌داد دستمال‌های دور ریخته شده را شستشو ندهند.

     

    از هر درخت حدود 800 رول دستمال توالت تولید می شود و روزانه حدود 83 میلیون رول تولید می شود. روزانه 27000 درخت برای تولید دستمال توالت در سراسر جهان قطع می شود. برای کاهش جنگل زدایی، تولیدکنندگان کاغذ دستمال توالت بازیافتی تولید کردند. دستمال توالت از کاغذهای قابل بازیافت ساخته می شود که اثرات زیست محیطی کمتری نسبت به کاغذهای بکر دارد. از آنجایی که بامبو سریع‌تر رشد می‌کند و بامبو به منابع محیطی کمتری برای رشد نیاز دارد، دستمال توالت بامبو که از نظر صنعتی در دسترس است برای محیط‌زیست بهتر از چوب خمیری بکر است. برای بهداشت مقعدی، دوستدار محیط زیست ترین گزینه ها فقط استفاده از صابون، آب و حوله است.

     

    بزرگترین تفاوت بین دستمال توالت ، تمایز بین محصولات کاغذی بکر (از چوب خرد شده) و کاغذهای بازیافتی است. بنابراین دو نوع فرآیند تولید برای دستمال توالت وجود دارد. فرآیند خط تولید دستمال توالت با ایجاد یک کاغذ شروع می شود. گاهی اوقات کاغذ از مواد بازیافتی ساخته می شود، اما از موادی مانند خمیر درخت بکر نیز استفاده می شود. دستمال توالتی که امروزه استفاده می کنیم معمولاً کاغذی است که از درختان تهیه می شود، اما از کاغذهای گیاه شاهدانه نیز استفاده می شود. هنگامی که از گیاهان شاهدانه استفاده می شود، کاغذ را از فیبر و خمیر کنف می گیریم. با این حال، امروزه بیشتر دستمال توالت از "خمیر شیمیایی" ساخته می شود.

     

    مواد مورد نیاز برای خط تولید دستمال توالت (دلسی ) عبارتند از:

     

    • درختان
    • اب
    • مواد شیمیایی برای استخراج فیبر
    • سفید کننده ها مانند دی اکسید کلر

    برای بازیافت کاغذ، شرکت ها از اکسیژن، ازن، هیدروکسید سدیم یا پراکسید برای سفید کردن کاغذ بازیافتی استفاده می کنند. دستمال توالت اغلب سوراخ دار، معطر، برجسته و رنگی است. بسته به موادی که برای ساخت دستمال توالت استفاده می شود، تفاوت های زیادی در فرآیند تولید وجود دارد. اگر کاغذ توالت از کاغذ بازیافتی ساخته شده باشد، فرآیند با مخلوط شدن انواع مختلف کاغذ با یکدیگر آغاز می شود. مرحله بعدی انتخاب راه حلی برای حذف جوهر است. کاغذ بازیافتی باید شسته شود و اغلب قبل از خمیر شدن، جوهر زدایی می شود. سپس کاغذ توالت پودر شده و به کاغذ بسیار نازک و نرم تبدیل می شود. در پایان فرآیند دستمال توالت سفید شده و معطر می شود.

     

    مراحل خط تولید دستمال توالت

     

    تولیدکنندگان از همه انواع درختان برای تولید کاغذ استفاده نمی کنند. دستمال توالت عموماً از کاغذ «بکر» با استفاده از ترکیبی از چوب نرم و درختان چوب سخت (ترکیبی از تقریباً 70٪ چوب سخت و 30٪ چوب نرم) ساخته می شود. تولید کنندگان کاغذ سعی می کنند بین دوام و سطح نوشتاری ظریف روی محصول خود سازشی پیدا کنند. از دیگر مواد برای محصول نهایی دستمال توالت می توان به آب، مواد شیمیایی و سفید کننده ها اشاره کرد.

    • آماده سازی درختان (ترکیبی از درختان چوب نرم و سخت). درختان از پوست خود جدا می شوند.
    • کنده های چوب به دقت با دستگاه جدا می شوند تا حد امکان چوب باقی بماند.
    • کنده ها از ماشین هایی عبور می کنند که آنها را به قطعات کوچک تبدیل می کند.
    • تراشه های چوب به دسته ها جدا می شوند.
    • یک زودپز عظیم (هضم کننده) تراشه های چوب را با مواد شیمیایی دیگر تقریباً 3 ساعت می پزد. رطوبت موجود در چوب تبخیر شده و جرم به الیاف سلولزی، لیگنین و سایر مواد کاهش می یابد. نتیجه فیبر قابل استفاده است که پالپ نامیده می شود. خمیر کاغذ همان چیزی است که از آن ساخته می شود.
    • سپس خمیر از لیگنین و مواد شیمیایی پخت شسته می شود
    • پالپ شسته شده سفید می شود تا زمانی که تمام رنگ آن پاک شود. چسبی که الیاف را به یکدیگر متصل می کند (لیگنین) باید از خمیر جدا شود وگرنه کاغذ به مرور زرد می شود.
    • خمیر را با مقدار زیادی آب مخلوط می کنند تا استوک کاغذ (99.5٪ آب و 0.5٪ فیبر) تولید شود. استوک کاغذ بر روی صفحات توری اسپری می شود که آب را تخلیه می کند.
    • سپس کاغذ فشار داده می شود و خشک می شود تا رطوبت نهایی (محتوای حدود 5%) برسد.
    • کاغذ با تیغه های فلزی خراشیده می شود و روی قرقره های جامبو پیچیده می شود. سپس کاغذ به دستگاه هایی منتقل می شود که آن را به صورت نوارهای بلند برش می دهند و آن را به شکل مربع سوراخ می کنند. در نهایت، کنده های کاغذی به صورت رول بریده شده و بسته بندی می شوند. 

    مشاوره خط تولید دستمال توالت شویاسازان

     

    عزیزانی که قصد راه اندازی خط تولید دستمال توالت را دارند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد با کارشناسان حاذق شویاسازان تماس بگیرند. شرکت شویاسازان با مدیریت جناب آقای شاهین خوشنویسان با تجربه بالای خود آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در مورد راه اندازی خط تولید دستمال توالت می باشد.