دستگاه سه منظوره

دستگاه سه منظوره چیست؟

خط تولید ظروف یکبار مصرف همچون خط تولید لیوان یکبار مصرف شامل چندین دستگاه سه منظوره است که با همکاری و هماهنگی کار می‌کنند. این دستگاه‌ها عبارت‌اند از:

دستگاه تولید ورق
این دستگاه از مواد اولیه pp  و ps ورق‌هایی تولید می‌کند که بعداً در فرایند ساخت ظروف مورداستفاده قرار می‌گیرد.

دستگاه قالب‌گیری
این دستگاه با استفاده از قالب‌های مخصوص، ورق‌های تولید شده را به ظروف یکبار مصرف تبدیل می‌کند. این قالب‌ها برای تولید انواع ظروف یکبار مصرف گیاهی و پلاستیکی طراحی شده‌اند.

با استفاده از این دستگاه‌ها در خط تولید، می‌توان انواع محصولات را تولید کرد. از جمله انواع این محصولات می‌توان به لیوان‌ها، پیاله‌ها، ظروف غذایی، ظروف سفره و سایر محصولات مشابه اشاره کرد.

بیشتر بدانید : دستگاه تولید پلاستیک دسته دار

دستگاه سه منظوره ارزان

در بازار دستگاه‌های سه منظوره در چندین مدل عرضه می‌شود. یکی از این مدل‌ها دستگاه تولید ورق PET است که با ساختار متفاوتی نسبت به دستگاه‌های دیگر قیمت بالاتری دارد.

دستگاه سه منظوره ارزان

دستگاه ترموفرمینگ ظروف یکبار مصرف یا دستگاه پرس ترموفرمینگ، با سرعت ۲۰ سیکل در دقیقه، انواع ظروف را با جنس ورق متناسب تولید می‌کند. این دستگاه قادر به تولید ورق‌های PS، PP،PET  و گیاهی به شکل استاندارد است.

بسیاری از تولیدکنندگان این دستگاه را به‌عنوان دستگاه اصلی در خط تولید سفره یکبار مصرف خود انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید هر یک از این دستگاه‌های سه منظوره را متناسب با نیازتان خریداری کنید.

قیمت دستگاه سه منظوره

قیمت دستگاه سه منظوره به دو موضوع اصلی بستگی دارد.

اولین موضوع مربوط به این است که آیا شما دستگاه دست دوم برای خط تولید لیوان کاغذی می‌خواهید یا دستگاه‌های جدید برای استفادة شما مناسب است. دستگاه‌های دست‌ دوم معمولاً ارزان‌تر از دستگاه‌های جدید هستند، اما باید توجه داشت که کیفیت آنها ممکن است پایین‌تر باشد. علاوه بر آن امکان دارد قطعاتی در دستگاه خراب بوده یا مشکلاتی در فرایند تولید ایجاد کند. البته که این موضوع برای همه دستگاه‌های دست‌ دوم صدق نمی‌کند.

موضوع دوم، نوع قطعات و جنس بدنه است. این موضوع بسیار مهم بوده و بیشترین تأثیر را بر روی قیمت دستگاه سه منظوره دارد. برای مثال، اگر شما قصد استفاده از دستگاه در یک محیط مرطوب و بسته دارید، باید دستگاهی با بدنه ضدزنگ انتخاب کنید. همچنین، در نظر داشته باشید که سبک و مدل دستگاه نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد.

قیمت دستگاه سه منظوره

مطالعه بیشتر: دستگاه تولید کیسه فریزر

مصرف برق نیز یکی دیگر از عواملی است که بر قیمت تأثیر دارد و باید با شرایط محیطی سازگار باشد. علاوه بر آن استفاده از اتصالات پایه‌ای با شرایط کاربردی مناسب نیز بر قیمت تأثیرگذار خواهد بود. برخی از دستگاه‌ها اتصالات پایه‌ای چندبخشی و قابل‌ تنظیم دارند که این نیز بر روی قیمت تأثیر مستقیم می‌گذارد. همچنین، هزینه خرید این وسیله بسته به سبک و مدل آن متفاوت است. ما به شما توصیه می‌کنیم که قبل از خرید، با توجه به نیازها و بودجه خود، مدل و سبک مناسب را انتخاب کنید.

خرید دستگاه سه منظوره

برای خرید دستگاه سه منظوره، ابتدا باید به ضمانت کالا توجه کنید. مطمئن شوید که دستگاهی که قصد خرید آن را دارید، از نظر ضمانت مورد قبول باشد. در غیر این صورت، در صورت خرابی یا عدم عملکرد صحیح، ممکن است پول خود را از دست بدهید.

در مورد ابعاد دستگاه نیز باید دقت کنید. اگر کارگاه شما کوچک است یا قصد تولید کیسه فریزر را در منزل دارید، باید به ابعاد دستگاه توجه داشته باشید. دستگاه‌ها از نظر ابعاد متفاوت در سایزهای مختلفی به فروش می‌رسند. دستگاه‌های بزرگ‌تر و قدرتمندتر برای کارگاه‌های بزرگ مناسب‌اند و دستگاه‌هایی که ابعاد کوچک‌تری دارند برای استفاده در منزل بسیار عالی هستند.

خرید دستگاه سه منظوره

در نظر داشته باشید که تولید  نیازمند تنظیمات خاصی است، بنابراین اگر دستگاه بزرگی را خریداری کنید، در یک محیط کوچک قابل‌ استفاده نخواهد بود؛ در نتیجه، انتخاب ابعاد مناسب برای اینکه بتوانید از دستگاه بهره کاملی ببرید مهم است.

 

راهنما خرید دستگاه سه منظوره

برای خرید دستگاه سه منظوره باید به یکسری موارد دقت داشته باشید:

  • وزن دستگاه سه منظوره

یک نکته مهم دیگر درباره دستگاه، وزن آن است. در برخی مواقع، شما نیاز به حمل و نقل دستگاه از یک مکان به مکان دیگر دارید؛ بنابراین، وزن دستگاه باید در زمان خرید موردتوجه شما باشد. دستگاه‌های بزرگ با ابعاد زیاد در زمان حمل و نقل امکان دارد برای شما مشکل ایجاد کند. بهتر است در انتخاب دستگاه موردنظر، وزن آن را در نظر بگیرید.

  • موتور دستگاه سه منظوره

یکی از نکات بسیار مهم در زمان خرید دستگاه سه منظوره، موتور این وسیله است. برخی از موتورها به‌صورت دوبخشی عمل می‌کنند و پره‌های اجرایی در آنها به‌صورت نوبتی فعال می‌شود. مهم است که نوع موتور، برند و ساختار اجرایی آن را در نظر بگیرید؛ زیرا این موارد بر کیفیت کار دستگاه تأثیر می‌گذارند.

مطالعه بیشتر: دستگاه تولید کیسه زباله

  • میزان تولید دستگاه سه منظوره

اگر قصد دارید کسب و کار خود را گسترش دهید، تعداد محصولی که دستگاه در دقیقه تولید می‌کند، بسیار مهم خواهد بود. شما باید به این نکته توجه کنید و دستگاهی را انتخاب کنید که تعداد تولید مطابق با نیاز شما را بتواند اجرایی کند.

  • تنظیمات دستگاه سه منظوره

ساختار دستگاه‌های سه منظوره به شما این را امکان می‌دهد که تنظیمات لازم را در مورد سرعت و شرایط کار دستگاه انجام دهید. علاوه بر آن این امر به شما اجازه بهینه ‌کردن کیفیت و عملکرد دستگاه را هم می‌دهد.

مشاوره خرید دستگاه سه منظوره

اگر به دنبال خرید یکی از انواع دستگاه‌های سه منظوره هستید، اولین گام شما باید افزایش دانش خود در این زمینه باشد. برای اینکه این بخش از مطلب را بتوانید بهتر درک کنید آن را با یک مثال توضیح می‌دهیم.

فرض کنید شما قصد راه‌اندازی کسب و کار خود را دارید و می‌خواهید دستگاه‌های سه منظوره را برای این کار خریداری کنید. باید اول تمامی نکات گفته شده را رعایت نمایید و برای اینکه اطلاعات کافی در این مورد داشته باشید بهتر است از تجربه و اطلاعات افراد و شرکت های متخصص همچون شویاسازان استفاده نمایید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *