خط تولید پودر شوینده
خط تولید پودر شوینده

یکی از رایج ترین مواد شوینده موجود در بازار، پودر شوینده (دستی و ماشینی) می باشد. بیش از 50 سال است که این محصول کاربردی به بازار عرضه شده و در ارتقای سطح بهداشت فردی و اجتماعی تاثیر گذار بوده است. خط تولید پودر شوینده شویاسازان توانایی تولید 1 تن پودر شوینده در یک ساعت را دارد.

پودر شوینده ارزانترین مواد شوینده بوده و کارایی بیشتری نسبت به مایعات دارد. پودر شوینده ماشین لباسشویی از مواد مختلفی از قبیل موارد زیر ساخته می گردد:

  • مایعات قلیایی یا سود سوز آور
  • سدیم سیلیکات 30-55٪
  • سود سوز آور30-40٪
  • زئولیت و نمک گلوبر
  • سولفونیک اسید
  • آب (65 الی 70%)
  • سدیم سیلیکات
  • کربنات سدیم
  • پنتازودیم

دستگاه های خط تولید پودر شوینده به ترتیب:

 

دستگاه

ظرفیت

میکسراستیل

500کیلویی

ماردون اولیه

قدرت کشش500کیلو

ورودی خشک کن

6 متر

خشک کن روتاری

 

نوار ورودی سرند

 

نوار خروجی سرند

 

میکسر دوم اسانس رنگ دانه

 

ماردون برداشت و آنالیز

2 مخزن

 

نمونه خط تولید پودر شوینده

مراحل تولید پودر شوینده

  1. آماده سازی دوغاب

اولین مرحله برای تولید پودر شوینده بوده که مواد مایع و جامد با یکدیگر ترکیب می شوند و سپس در معرض حرارت قرار داده می شوند تا مواد جامد به حالت مایع درآیند. سپس، ترکیب حاصل شده به صورت آهسته وارد مخزنشده تا پایداری و یکنواختی آن از بین نرود. برای جلوگیری از خروج دوز مواد مخلوط شده و کنترل آن، از دو دستگاه پمپ همزن و سنسور وزن، استفاده می شود.

  1. همگن سازی و پیشگیری از دوغاب

در این مرحله دوغاب با سرعت زیاد در مخزن آسیاب قرار گرفته تا همگن سازی به شکل کامل انجام شود. دوغاب آسیاب شده قبل از منتقل شدن به برج اسپری، از یک پمپ فشار بالا (پمپ پیستونی) عبور داده می شود تا برای قرارگیری در اسپری تفنگ آماده گردد. پس از انجام شدن فرآیند اسپری، ماده مخلوط شده را به صورت خشک، قالب بندی می شود.

  1. هوای گرم

دوغاب در این مرحله توسط دستگاه خشک کنی که در بالای برج اسپری قرار دارد، هموژنیزه می گردد. برای این کار هوای گرم از لوله حرکت کرده و گرما را منتقل می نماید. این فرآیند علاوه بر هموژنیزه کردن، به خشک شدن نیز کمک می کند. پس از خشک شدن، پودر شوینده به صورت دانه های توخالی در آمده و برای خنک شدن و تصفیه، به وسیله یک نوار نقاله به قسمت های مربوطه منتقل می گردد.

  1. خنک کننده بادی

همانطور که توضیح داده شد، دانه های توخالی پودر شوینده به علت خشک شدن توسط هوای گرم، دمای بالایی داشته و به همین دلیل باید خنک شوند. خنک سازی به وسیله یک دستگاه خنک کننده بادی صورت می گیرد. سپس با استفاده از جداکننده، هوا از پودر شوینده جدا شده و به قسمت خروجی تصفیه گاز منتقل می شود. در ادامه، بعضی از آنزیم ها و مواد خام جامد باید به پودر شوینده پایه افزوده گردد. به این صورت که ابتدا این مواد جامد را در دستگاه مخصوصی به صورت مخلوط در آورده و سپس پودر شوینده تولید شده را به آن اضافه می نمایند تا مخلوط نهایی یکنواخت گردد.

  1. بسته بندی نهایی

پودرهای شوینده تولید شده به صورت نیمه اتوماتیک درون پلاستیک بسته بندی شده و توسط واحد حمل و نقل به انبار منتقل می گردند.

 

فضای مورد نیاز خط تولید پودر شوینده

در وهله اول یک تولید کننده باید بداند که چه برنامه ای دارد. به این معنا که قصد احداث کارخانه دارد یا کارگاه یا می خواد یک کسب و کار خانگی راه اندازی کند. برای راه اندازی هر خط تولید باید فضایی را تهیه کرد که دستگاه ها و مواد اولیه را در خود بگنجاند. اگر قصد راه اندازی خط تولید پودر شوینده را در مقیاس صنعتی دارید حداقل فضایی که لازم است حدودا بین 600 الی 700 متر مربع می باشد. اما این ابعاد با توجه به تعداد و انواع ماشین آلاتی که تهیه می کنید، می تواند متفاوت باشد. برای تخمین فضای اولیه مورد نیاز کسب و کارتان کافی است که با کارشناسان ما در شویا سازان تماس گرفته تا آن ها شما را راهنمایی کنند.

 

هزینه اولیه راه اندازی خط تولید پودر شوینده

میزان هزینه اولیه با توجه به تعداد و انواع دستگاه ها، برند خریداری شده، اجاره یا خرید دستگاه و فضای مد نظر، نوع پودر شوینده تولیدی و حجم تولید کاملا متغیر خواهد بود. برای تولید پودر ماشینی هزینه بیشتری نیاز است. بیش از 90 درصد مواد اولیه مورد نیاز نیز در ایران تولید شده و تولیدکنندگان می توانند با توجه به نوسانات بازار، به شکل عمده و با قیمت کم و مقرون به صرفه آن ها را خریداری نمایند.

 

قطعات مصرفی خط تولید پودر لباسشویی

  • دریچه های موتور
  • تجهیزات تصفیه مایع
  • قلم مو سیمی با توانایی فیلتراسیون بالا
  • سانترفیوژ
  • فیلتر قابی مناسب فیلتراسیون در ظرفیت کوچک
  • فیلتر مجبور جهت فیلتراسیون بالاتر

تجهیزات اصلی خط تولید پودر لباسشویی

درآمد خط تولید پودر شوینده

با توجه به افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای انواع شوینده ها به ویژه پودر شوینده و همچنین تبدیل شدن ماشین لباسشویی به یک جز جدانشدنی از زندگی های امروزی، راه اندازی خط تولید پودر شوینده می تواند یک فعالیت اقتصادی سودآور باشد. البته لازم به ذکر است که با افزایش سطح تقاضا، میزان تولیدکنندگان و واردات انواع پودر شوینده نیز افزایش یافته، بنابراین به یک برنامه تولیدی هوشمندانه نیاز است تا بتوانید در این رقابت سربلند باشید و به سود و درآمد بالایی دست پیدا کنید. مهم ترین عامل در تولید پودر شوینده کیفیت مواد بکار برده و پودر شوینده تولیدی می باشد.

 

مشاوره خط تولید پودر شوینده

 

انواع پودر شوینده اعم از ایرانی و خارجی در بازار و همه فروشگاه ها وجود دارد که هر شخص یا خانواده با توجه به نیاز خود و کاربرد آم پودر شوینده، آن را خریداری می نمایند. پودر شوینده مناسب با از بین بردن آلودگی و لکه های روی لباس، باید منجر به افزایش طول همر پارچه شده و از پوسیدگی و بوی بد جلوگیری کند. یکی از ویژگی های مهم پودر شوینده، رایحه خوش و ملایم آن است که از سمت مصرف کنندگان مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین نوع فرمولاسیونی که تولید کنندگان از آن استفاده می کنند، بسیار حائز اهمیت می باشد. قیمت این محصولات نسبت به مایع شوینده کمتر است و شاید یکی از دلایل پر طرفداران بود آن ها، همین دلیل است.

به طور کلی می توان گفت که راه اندازی خط تولید پودر شوینده، می تواند سود آور بوده و نیاز به تحقیق و کسب اطلاعات زیادی است تا در این بازار رقابتی تولید کنندگان بتوانند به سود مد نظر دست یافته و سرمایه اولیه را جبران نمایند. شما می توانید برای دریافت تمامی اطلاعات مربوطه در این زمینه با مشاوران و کارشناسان شویا سازان تماس گرفته تا اطلاعات لازم و ضروری را در اختیار شما قرار دهند.

    مشاوره در زمینه تولید

    برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما  تماس بگیرید.

    حداقل میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی خط تولید 120 میلیون تومان است.