قهوه از جمله نوشیدنی های پرطرفدار و محبوب می باشد که در تمام دنیا مورد توجه قرار گرفته است و تقاضای بسیار بالایی دارد. خط تولید قهوه یکی از مشاغل درآمد زا و پر سود می باشد که راه اندازی آن بسیار کارآمد و جذاب می باشد . تنوع نوشیدنی های ساخته شده از قهوه بسیار بالاست و مصارف گوناگونی دارد. نحوه و سبک بسته بندی قهوه از اهمیت بالایی برخوردار است و در جذب رضایت و توجه مشتریان نقش بسیار مهم و سازنده ای دارد. قهوه به صورت مداوم و پیوسته مورد نیاز و سفارش قرار دارد و بازار فروش عالی دارد.

راه اندازی خط تولید قهوه

راه اندازی خط تولید تولید قهوه

به صورت کلی تولید قهوه در دو مرحله تولید یا ساخت و بسته بندی آن خلاصه می شود. در ابتدا قهوه به یکی از روش های خشک ، مرطوب و نیمه شسته تولید می شود و که به آن قهوه سبز می گویند، قهوه های تولید شده به مرحله آسیاب شدن می روند. همان طور که گفته شد بسته بندی قهوه دارای اهمیت و جایگاه ویژه ای می باشد که علاوه بر جلب رضایت مشتریان نقش حفاظتی از قهوه را دارند.

کیسه های نگهدارنده پودر قهوه کاملا ضد گاز می باشد و موجب می گردد تا قهوه مدت زمان طولانی سالم و باکیفیت باقی بماند. بسته بندی قهوه به صورتی است که هیچ گونه هوایی به داخل بسته نفوذ پیدا نکند و قهوه ها مرطوب نشوند. تولید و بسته بندی قهوه دارای ظرافت ویژه ای می باشد و حفظ جلوه های بصری برای مشتریان بسیار حائز اهمیت می باشد.

در خط تولید قهوه تمامی دستگاه ها و حتی بخش بسته بندی به هم متصل می باشند و با دارا بودن ایمنی بالا تمامی وظایف خود را به درستی و بدون هیچ‌گونه خطایی انجام می دهند. از جمله دستگاه های مورد نیاز در خط تولید قهوه ، دستگاه پر کن می باشد که اولین و اصلی ترین ویژگی آن خاصیت بازدارنده بودن می باشد که از روغن کاری محصول جلوگیری می کند و بسیار مهم می باشد.

هزینه راه اندازی خط تولید قهوه

قهوه از جمله پرطرفدار ترین و محبوب ترین نوشیدنی ها می‌باشد. راه اندازی خط تولید قهوه امری بسیار پر سود و درآمد زا می باشد. لازمه راه اندازی خط تولید قهوه خرید دستگاه های مورد نیاز می باشد که نیاز به صرف هزینه مناسبی دارد. محیط مورد نظر برای تولید قهوه بستگی به دستگاه های مورد استفاده دارد و می توان به صورت دلخواه انتخاب کرد.

این محصول به دلیل تقاضای بالا نیاز به بازاریابی و تبلیغات گسترده ندارد و به راحتی در مقدار های بالایی به فروش می رسد و بازار فروش فوق العاده ای دارد. بعد از بسته بندی محصولات عملیات چاپ و طراحی ویژه به روی بسته بندی انجام می شود که موجب متمایز سازی آن نسبت به سایر محصولات شده و توجه مشتریان و مصرف کنندگان را جلب می نماید.

کسب خدمات مشاوره برای دریافت اطلاعات و آگاهی کافی در زمینه راه اندازی خطوط تولیدی قهوه بسیار موثر و حائز اهمیت می باشد و با نتیجه رابطه ای مستقیم و تاثیر گذار دارد. قهوه دارای خواص و فواید گوناگونی می باشد که تولید مناسب و ایده آل آن از تمامی این خاصیت ها محافظت کرده و مانع از دست رفتن آن ها می شود . امروزه راه اندازی خط تولید قهوه بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است .

دستگاه خط تولید قهوه

  • دستگاه بوجاری
  • دستگاه آسیاب کن
  • دستگاه ساشه
  • دستگاه میکس و …

فرآیند خط تولید قهوه

فرآیند خط تولید قهوه

مسیر و فرآیند خط تواید قهوه دارای مسیر و رویه مشخصی می باشد که این مسیر به صورت زیر خواهد بود:

  • آماده سازی دانه ها

همان طور که گفته شد برای تولید قهوه ابتدا باید فرآیند آماده سازی دانه ها انجام شود که معمولا به دو صورت انجام خواهد شد:

آماده سازی دانه ها به روش خشک : در این روش دانه ها پس از برداشت روی یک سطح آجری و … در برابر نور خورشید پخش می شوند و برای تبخیر آماده می گردند. در آخر پوسته تمامی دانه ها خشک و از آن ها جدا می شود و تمامی آن ها انبار و ذخیره می شوند. از سایر روش های آماده سازی دانه مقرون به صرفه تر می باشد.

آماده سازی به روش مرطوب : نسبت به سایر روش ها به هزینه بیشتری نیاز دارد و باید به صورت مداوم مورد مراقبت قرار بگیرد. در این روش دانه ها توسط دستگاه پالپ از پوست جدا می شوند و سپس با آب شستشو می گردند. سپس تمامی دانه ها داخل تانک های تخمیر ریخته می شوند و لایه لزج آن ها توسط آنزیم های موجود جدا می شود.

  • خشک سازی دانه ها

هاون طور که گفته شد برای خشک سازی دانه های قهوه آن ها را روی سطح سفت در مقابل نور خورشید پهن می کنند و یا از دستگاه خشک کن استفاده می کنند. تمامی مراحل ذکر شده برای تولید قهوه مورد نیاز می باشد و موجب تولید محصولی با کیفیت عالی و درجه یک می شود و رضایت مشتریان را نیز به دنبال دارد.

مشاوره خط تولید قهوه شویاسازان

شرکت شویا سازان با تجربه بالا و سابقه درخشان در زمینه راه اندازی انواع خطوط تولید همچون خط تولید قهوه، دستمال کاغذی و سایر خط تولیدات مشابه آماده ارائه مشاوره تخصصی و کاملا رایگان به شما عزیزان می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و سایر موارد در مورد راه اندازی خط تولید قهوه با مشاوران ما در شویاسازان تماس بگیرید.