راه اندازی خط تولید مواد شوینده خانگی
راه اندازی خط تولید مواد شوینده خانگی

خط تولید مواد شوینده خانگی شامل تجهیزات ساخت ( مخزن و موتور و میکسر) و فرمولاسیون ساخت  مخصوص مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، جرم گیر، وایتکس، شیشه شور و ... می باشد که در فضای بهداشتی (طبق قوانین سازمان بهداشت ) ساخته می شوند. مواد شوینده خانگی  به عنوان یکی از نیازهای اساسی در تمامی خانه ‌ها از اهمیت زیادی برخوردار هستند‌. در چند سال اخیر، با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا استفاده از  این مواد شوینده بدلیل رعایت بهداشت و ضدعفونی کردن محیط منازل و اداره‌ ها بیشتر شده است.

همچنین شما می توانید علاوه بر راه اندازی خط تولید مواد شوینده خانگی نسبت به راه اندازی خط تولید محصولات شوینده خانگی نیز اقدام نمایید.

 

مهمترین تجهیزات به کار رفته در خط تولید مواد شوینده خانگی

 

  • دستگاه یونیزه آب

یکی از مهم ترین تجهیزات مورد نیاز برای راه‌ اندازی خط تولید مواد شوینده خانگی و حتی صنعتی " دستگاه یونیزه آب " می باشد. این دستگاه با کمک فیلتر مخصوصی که دارد، منجر به جداسازی املاح معدنی از آب و گرفتن سختی آن ها می گردد‌. مقدار مواد محلول و املاح در آبی که برای ساخت مواد شوینده خانگی مانند شامپو یا مایع ظرفشویی استفاده می‌ شود نباید بیش از 40 ppm باشد. دستگاه یونیزه آب منجر به جداسازی فلزات سنگین همانند جیوه و سرب گردیده و همچنین باعث پاک شدن آب از آلودگی‌هایی نظیر آرسنیک، نیترات، نیتریت و غیره می گردد.

 

  • پمپ استیل و مخزن ذخیره ‌سازی سه لایه آب

یکی دیگر از تجهیزات مهم استفاده شده در خط تولید مواد شوینده خانگی " پمپ استیل و مخزن ذخیره ‌سازی سه لایه آب" می باشد. مخزن ذخیره سازی به دلیل جنس استیل در برابر زنگ زدن و خوردگی دارای مقاومت بسیار بالایی است. دستگاه یونیزه آب برای خط تولید مواد شوینده خانگی حدود 1800 لیتر تأمین می کند. آب در مرحله ابتدایی وارد مخزن ذخیره ‌سازی شده و در مرحله بعد توسط پمپ استیل به سمت دستگاه میکسر هدایت می گردد. جهت جلوگیری از تابش نور به داخل مخزن پلی اتیلن و پیشگیری از رشد احتمالی جلبک‌ها در داخل مخزن، به شکل سه لایه ساخته می شود.

 

  • پمپ خلاء و میکسر استنلس دور پایین و دور عادی

" پمپ خلاء و میکسر استنلس با دور پایین و دور عادی" یکی از دیگر تجهیزاتی است که برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده خانگی استفاده می گردد. آب پس از تصفیه شدن در دستگاه یونیزه وارد پمپ استیل و مخزن ذخیره ‌سازی، به دستگاه میکسر استنلس استیل وارد می‌شود. در این دستگاه فرمولاسیون شامپو، مایع ظرفشویی و سایر مواد شوینده خانگی آماده می شود

.

  • دستگاه پر کن

 مواد شوینده برای بسته ‌بندی به دستگاه "پرکن سیلندر پیستونی مدل پنوماتیکی" منتقل می شود. موتور میکسر از نوع گیر بکسر و ظرفیت آن 2000 لیتر است. جنس پره‌ ها و همچنین بدنه این دستگاه از استیل بوده و نوع گرمکن آن دیجیتال می باشد.

 

  • سایر تجهیزات

درب بند، تونل شیرینگ، کانوایر، کمپرسور و لیبل زن اتومات تجهیزات دیگری هستند که توسط کارخانه های ماشین سازی معروف برای راه‌ اندازی خط تولید شوینده‌ هایی متنوع مانند شامپو و مایع ظرفشویی تولید و ساخته می گردد. دستگاهی که با سرعت و کیفیت بالا مواد دارویی، غذایی و شوینده را بسته ‌بندی می‌کند؛ " دستگاه بلیستر " نامیده می گردد. با کمک بلیستر در شرایطی کاملا بهداشتی مواد مختلف را بسته بندی می‌کنند. این دستگاه در دو نوع نیمه اتومات و تمام اتوماتیک توسط بهترین کارخانه های ماشین‌‌ سازی ساخته می‌شود. بسته‌ بندی با این دستگاه بدون هیچ گونه دخالت دست بوده و در یک محیط کاملا مکانیزه صورت می گیرد. توسط وسیله ای به نام پمپ غلیظ کش به دلیل این که مواد شوینده خانگی غلیظ هستند، از میکسر خارج شده و درون ظرف های مخصوص به خود ریخته می شوند.

 

  • تجهیزات آزمایشگاهی

یکی دیگر از ضروریات و لوازم مورد نیاز در خط تولید مواد شوینده خانگی، تجهیزات آزمایشگاهی بوده چرا که پس از تولید انواع مواد شوینده، برای آگاهی از کیفیت و کارایی محصولات حاصل شده، تولیدکنندگان باید آن ها را در شرایط مناسب آزمایشگاهی بسنجند و مورد ارزیابی قرار دهند. به عبارت دیگر نیز می توان گفت بر اساس نتایج حاصل شده از آزمایش ها، استانداردهای لازم به محصول تولیدی تعلق می گیرد. تجهیزات آزمایشگاهی زیر برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده خانگی مورد نیاز است:

  • PH متر با دقت یک دهم (۰٫۱)
  • ترازوی آزمایشگاهی با دقت یک صدم (۰٫۰۱)
  • ست کامل ارلن
  • ست کامل بشر
  • پیست، بالن، پتری دیش و …
  • TDS متر

نمونه خط تولید مواد شوینده خانگی

هزینه راه اندازی خط تولید مواد شوینده خانگی

 

میزان هزینه اولیه با توجه به تعداد و انواع دستگاه ها و برندشان، اجاره یا خرید دستگاه و حداقل فضای مد نظر، نوع ماده شوینده تولیدی و حجم تولید کاملا متغیر است. خوشبختانه بیش از 90 درصد مواد اولیه مورد نیاز برای خط تولید مواد شوینده خانگی، در کشور خودمان تولید شده و تولیدکنندگان محترم می توانند با توجه به نوسانات بازار، به شکل عمده و با قیمت کم و مقرون به صرفه آن ها را تهیه نمایند.

 

فضای مورد نیاز خط تولید مواد شوینده خانگی

 

تولیدکنندگان برای راه اندازی خط تولید مواد شوینده خانگی باید فضایی را تهیه کنند که گنجایش دستگاه ها و مواد اولیه را داشته باشد. اگر قصد راه اندازی خط تولید انواع شوینده را در مقیاس صنعتی دارید، حداقل فضایی که لازم است حدودا بین 600  متر مربع می باشد. اما این ابعاد با توجه به تعداد ماشین آلاتی که تهیه می کنید، ممکن است متغیر باشد. برای تخمین فضای اولیه مورد نیاز برای شروع کسب و کارتان کافی است که با کارشناسان مجرب ما در شویاسازان تماس گرفته تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهند.

درآمد خط تولید مواد شوینده خانگی

 

با توجه به افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای انواع مواد شوینده خانگی، راه اندازی خط تولید مواد شوینده می تواند یک فعالیت اقتصادی سودآور باشد. لازم به ذکر است که افزایش سطح تقاضا، منجر به افزایش میزان تولیدکنندگان و واردات انواع شوینده شده است. بنابراین تولیدکنندگان، به یک برنامه تولیدی هوشمندانه نیاز دارند تا بتوانند در این رقابت به سود و درآمد بالایی دست پیدا کنند.

 

مشاوره شویاسازان خط تولید مواد شوینده خانگی

 

انواع مواد شوینده خانگی اعم از ایرانی و خارجی در بازار و همه فروشگاه ها وجود داشته و شخص یا خانواده با توجه به نیاز خود و کاربرد آن ها را خریداری می نمایند. مواد شوینده خانگی با از بین بردن آلودگی و لکه های روی لباس، سطوح و ... منجر به افزایش سطح کیفیت بهداشت فردی و در نهایت اجتماعی شده و یکی از ویژگی های مهم آن ها، رایحه خوش و ملایم آن ها است که از سمت مصرف کنندگان مورد توجه قرار می گیرند و احساس رضایت را به ارمغان می آورند. بنابراین نوع فرمولاسیون اختصاصی که تولید کنندگان از آن استفاده می کنند، بسیار حائز اهمیت می باشد. به طور کلی می توان گفت که راه اندازی خط تولید مواد شوینده خانگی، می تواند سود آور باشد و نیاز به تحقیق و کسب اطلاعات زیادی است تا در این بازار رقابتی تولید کنندگان بتوانند به سود مد نظر دست یابند و سرمایه اولیه را جبران کنند. شما می توانید برای دریافت تمامی اطلاعات مربوطه در این زمینه با مشاوران و کارشناسان شویاسازان تماس گرفته تا اطلاعات لازم و ضروری را در اختیار شما قرار دهند و بتوانید کسب و کار خود را با کمترین ضرر و بیشترین بازدهی شروع نمایید.

    مشاوره در زمینه تولید

    برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما  تماس بگیرید.

    حداقل میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی خط تولید 120 میلیون تومان است.